Hot Mess

March 29, 2016
The print and original online version of this story included a photo showing a post-it note. The photo caption incorrectly indicated that the post-it was a reminder to its owner to apply for freelance status as part of membership review changes. The Review regrets the error.
March 31, 2016
The print and original online version of this story said that Laura Payton was at Macleans when the Parliamentary Press Gallery harassment policy was first proposed. In fact, she had not yet started working for the magazine. The Review regrets the error.

The 20%

March 28, 2016
A previous version of this story failed to give David P. Ball’s full name and place of employment. The Review regrets the error.

The Review, Issue 17

February 22, 2016
This newsletter incorrectly stated that Review alumni Scaachi Koul was RRJ’02. In fact, she was RRJ’12. The Review regrets the error.

Objectively insufficient (Blog)

February 9, 2016
The original version of this post did not list Jim Turk as a panelist. It also listed Bernie Lucht as a panelist, when he was, in fact, the moderator. The Review regrets the errors.

Remember the women, forget Ghomeshi (Blog)

February 5, 2016
The original version of this story has been corrected to ensure accuracy.

The Review, Issue 11

January 21, 2016
This newsletter incorrectly stated that Toronto’s Councillor Rob Ford expressed anger towards CTV News. In fact, Councillor Ford expressed anger toward CityNews.

Responsible communication wins again (Blog)

December 11, 2015
Previous versions of this story incorrectly stated that Coleman’s media credentials had been revoked and that he was restricted from live-streaming council and committee meetings. Hamilton City Hall does not accredit journalists, and Coleman has not been formally restricted or banned from live-streaming either council or committee meetings. Additionally, previous versions of this story stated that the City of Hamilton contacted the Review, occasioning an update to the published story. In fact, it was the office of the mayor. The Review regrets the errors.

Responsible communication wins again (Blog)

December 2, 2015
The original version of this story has been corrected to ensure accuracy.

Where the Wild Things Are (Spring 2015)

April 2, 2015
A previous version of this story incorrectly stated that the OPSCA claimed Marineland failed to adequately care for its animals, and that both Liam Casey and Linda Diebel spearheaded the investigation into Marineland. It was, in fact, eight whistleblowers who made the claim. Casey joined the Star‘s investigation months after Diebel first began reporting on Marineland. The story also incorrectly stated that six sea lions—not seals—were blind or had eye problems. The Review regrets the errors.

Silenced Spring (Spring 2015)

March 19, 2015
A previous version of this story incorrectly stated that a September 30, 1981 article in The Globe and Mail stated Canada’s governments were petitioning the U.S. to lower its carbon emissions. The campaign was to petitioning to stop the production of acid rain. The Review regrets the error.

Mission Impossible (Spring 2015)

March 27, 2015
This story’s sidebar was updated to reflect changes to female editors at the helm of Canadian newspapers, including the departure of Janice Dockham at the Leader-Post and the appointment of Heather Persson at the StarPhoenix. The story also previously incorrectly stated that Adrian Humphreys’s “Hacker, Creeper, Soldier, Spy” was published after “The Day the Mountain Fell.” The Review regrets the errors.

John Macfarlane and The Walrus: a lovely coda

January 14, 2015
The original version of this post stated that Ron Graham’s profile of Stephen Harper appeared in the first edition of the magazine Macfarlane published as editor. This article was featured in the 2013 anniversary edition. The Review regrets the error.

Who’s “in the middle” of this editing gaffe?

October 1, 2014
The original version of this post identified Pacific Newspaper Group as an advertising subsidiary of Postmedia Network Inc. that acts as a photo service. Pacific Newspaper Group is a division of Postmedia and photographers work in the newsrooms. It also stated that Postmedia has centralized editorial duties in Hamilton, Ontario, but some copy editing duties are still done in the newsroom. The Review regrets the error.

12 Days of the RRJ: Day 3 – Twitter on the Hill

April 21, 2014
The original version of this article stated that Laura Payton arrived on the Hill in 2009. She has covered Parliament on and off since 1999. The Review regrets the error.

Pros vs. Joes (Winter 2011)

December 28, 2011

The original version of the article stated that Jesse Rosenfeld was a Canadian activist writing for the Guardian’s online Comment Is Free section. He was a Canadian freelancer writing for the Guardian’s online Comment is Free section. The Review regrets the error.
Within a few days after Basen’s cbc.ca article was published, Rosenfeld complained to CBC that he had been misrepresented in Basen’s piece. In a letter, Kirk LaPointe, CBC ombudsman, responded. “In reviewing the column, I have concluded that it left some errant impressions, he wrote, saying that Comment is Free was just as “journalistically sound” as The Guardian and that Basen’s column failed to mention Rosenfeld’s contributions to other publications, including several from the Middle East. LaPointe cited the overlook to the changing definition of journalism and traditional news outlets seeking ways to work with citizen media. This information was not included in the original article. The Review regrets the error.

 

Standing on the Shoulders of a Giant (Winter 2011)

December 21, 2011

The original version of this article stated that Pierre Laporte was Quebec’s justice minister. He was Quebec’s minister of labour and immigration. The Review regrets the error.

 

Shallow Coverage of Nuclear Waste Issue Adds Insult to Injury in Port Hope (September 28, 2010)

September 28. 2010

The original version of this article stated that Karen Lloyd worked at Northumberland Today. She hasn’t worked there since 2008 and now works at Northumberland News. The Review regrets the error.

 

Inside the Ring of Fire (Spring 2010)

April 21, 2010

Lesley Ciarula Taylor’s name is not spelled Leslie, as was written in our print publication. The Review regrets the error.

 

On the Eve of Destruction (Spring 2010)

April 21, 2010

Darren Yourk was not, as stated in our print publication, the first online sports editor at The Globe and Mail. The Review regrets the error.

 

Off the Rails (Spring 2010)

April 21, 2010

Prior to a division in 1994, the Arts Council of England was the Arts Council of Great Britain. The latter, not the former, was the proper title when Prue Hemelrijk worked there in 1955. The Review regrets the error.
During Prue Hemelrijk’s time at the Arts Council in London, the shipping company offices near the Council intrigued her. Our print publication incorrectly stated, “She passed by Liverpool shipyards every day.” The Review regrets the error.

Barbara Sutton was managing editor at the publication City & Country Home in 1990. Our print publication incorrectly identifies her as managing editor of Canadian Home and Country. The Review regrets the error.

Our print publication misstated information relating to Prue Hemelrijk’s marathon birthday celebration. Though the festivities lasted several days, Hemelrijk was not the host. The Review regrets the error.