RRJ Blog logo

The original version of the article stated that Jesse Rosenfeld was a Canadian activist writing for the Guardian’s online Comment Is Free section. He was a Canadian freelancer writing for the Guardian’s online Comment is Free section. The Review regrets the error.

Within a few days after Basen’s cbc.ca article was published, Rosenfeld complained to CBC that he had been misrepresented in Basen’s piece. In a letter, Kirk LaPointe, CBC ombudsman, responded. “In reviewing the column, I have concluded that it left some errant impressions, he wrote, saying that Comment is Free was just as “journalistically sound” as The Guardian and that Basen’s column failed to mention Rosenfeld’s contributions to other publications, including several from the Middle East. LaPointe cited the overlook to the changing definition of journalism and traditional news outlets seeking ways to work with citizen media. This information was not included in the original article. The Review regrets the error.

(Visited 73 times, 1 visits today)

About the author

This is a joint byline for the Ryerson Review of Journalism. All content is produced by students in their final year of the graduate or undergraduate program at the Ryerson School of Journalism.

Sign Up for Our Newsletter

Keep up to date with the latest stories from our newsroom.